Zajęcia zaczęliśmy grą integracyjną, podczas której ćwiczyliśmy cierpliwe czekanie .
Omówiliśmy sytuacje z życia codziennego, podczas których dzieci wykazały się cierpliwością i jak się wtedy czuły .
Na podstawie naszych doświadczeń udało nam się stworzyć definicję cierpliwości. Następnie stworzyliśmy kodeks cierpliwego przedszkolaka .
Na koniec zajęć ćwiczyliśmy cierpliwość i czekanie na swoją kolej podczas grania w grę planszową.
Cel zajęć: Zapoznanie z pojęciem cierpliwości oraz jej znaczeniem w życiu .
Efekt: Dzieci wiedzą czym jest cierpliwość oraz dlaczego warto ją ćwiczyć .
Grupy 7-9 lat
Temat zajęć: Jak poradzić sobie z odmową
Na zajęciach omówiliśmy sytuacje, w których ktoś z nas musiał zmierzyć się z odmową .
Rozmawialiśmy o naszych uczuciach i zachowaniach w sytuacji odmowy .
Następnie przyjrzeliśmy się temu, jakie mogą być powody odmowy i dlaczego ważny jest szacunek do cudzego zdania .
Na koniec skupiliśmy się nad tym, jakie są sposoby poradzenia sobie z trudnymi emocjami w sytuacji odmowy.
Cel zajęć: Omówienie zachowań i uczuć w sytuacji odmowy oraz sposobów poradzenia sobie z nimi .
Efekt: Dzieci wiedzą, dlaczego szacunek do cudzego zdania jest ważny oraz jak można poradzić sobie z trudnymi emocjami po odmowie.
Grupa 10-12 lat (środa)
Temat zajęć: Pozytywne myślenie
Na zajęciach omówiliśmy znaczenie pozytywnego myślenia i nastawienia .
Poznaliśmy pojęcie Pozytywnego Dialogu z Samym Sobą oraz jego zastosowanie w życiu .
Cel zajęć: Zapoznanie z wartością pozytywnego myślenia i nastawienia do życia .
Efekt: Uczestnicy wiedzą, dlaczego pozytywne myślenie jest ważne oraz wiedzą, jak przeformułować komunikaty negatywne w pozytywne.
Grupa 10-12 (piątek)
Temat zajęć: Moc Odpowiedzialności
Krąg powitalny – uczestnicy pytali siebie nawzajem o miniony tydzień
Następnie rozpoczęliśmy dyskusję na temat odpowiedzialności .
Poznaliśmy kilka historii dzieci z książki i próbowaliśmy określić za co każdy z nich był odpowiedzialny .
Cel zajęć: Rozumienie czym jest odpowiedzialność oraz rozwijanie umiejętności komunikacyjnych .
Efekt: Dzieci dowiedziały się, że mogą przejąć odpowiedzialność, a dzięki temu sprawczość. Odpowiadają za swoje zachowania .
Grupa 14-17
Temat zajęć: Radzenie sobie z emocjami c.d.
Zajęcia rozpoczęliśmy od wzajemnego zadawania sobie pytań dotyczących minionego tygodnia .
Następnie uczestnicy otrzymali na karteczkach nazwy emocji i mieli je przedstawić grupie w formie zagadki: np. “czujemy to, gdy uda nam się wykonać trudne zadanie” .
Po tej części przypomnieliśmy sobie cztery kroki radzenia sobie z uczuciami .
Cel zajęć: Radzenie sobie z emocjami, umiejętność nazywania emocji i rozwijanie umiejętności komunikacyjnych .
Efekt: Uczestnicy określają jak czują się w danych sytuacjach. Potrafią “zagadać” i podejmują próbę podtrzymania rozmowy .
Dziękujemy za wspólny czas i nie możemy się doczekać następnych zajęć z Wami!