Aktualności

Aktualności

Drugi tydzień października … 

 
🟠 Zapraszamy na nasz nowy
profil na Instagramie –  @tusbydgoszcz
 
Co robiliśmy w tym tygodniu na zajęciach TUS ?🤓🤗
 
👦Grupa przedszkolaków🧒
 
👋 Temat zajęć: Jestem spokojny i skupiony.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od wyjaśnienia, co to znaczy być spokojnym oraz skupionym.
👉 Następnie rozmawialiśmy o tym, co może nam pomóc w uspokojeniu naszego ciała i myśli. Przy spokojnej muzyce tworzyliśmy Obrazy Spokoju 🖼️.
👉 Na koniec zajęć wysłuchaliśmy bajki terapeutycznej o ciszy i spokoju 🙏.
💡Cel zajęć: Nauka umiejętności wyciszania się przy silnych emocjach 🗣️.
✅ Efekt: Dzieci wiedzą jak ważny jest spokój w życiu oraz znają przykłady ćwiczeń wyciszających 😌.
 
👩Grupy 7-9 lat🧑
 
👋 Temat zajęć: Trening skupienia i bycie uważnym.
👉 ⁠Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy dlaczego umiejętność skupienia jest ważna i czym ona jest. Omówiliśmy, w jakich sytuacjach trudno jest nam się skupić 🧐.
👉 Uczestnicy podawali swoje przykłady na to, jak łatwiej im się skupić na zadaniu.👐 Jednym z nich okazała się umiejętność wyciszenia i relaksacji 🧘.
👉 Zajęcia zakończyliśmy treningiem skupienia, w którym uczestnicy mieli za zadanie zapamiętać jak najwięcej dźwięków 🎶🎼.
💡 Cel zajęć: Zapoznanie się z umiejętnością skupienia, jej znaczeniem w życiu oraz sposobami na to, jak możemy ułatwić sobie skupianie się na zadaniu 📖📚.
✅ Efekt: Dzieci wiedzą czym jest skupienie i uważność oraz znają ich znaczenie w nauce i życiu codziennym 👌🧑‍🏫.
 
👱‍♀️Grupy 10-12 lat👱
 
👋 Temat zajęć: Jak poradzić sobie ze stresem?🤔
👉 Na zajęciach rozmawialiśmy czym jest stres, o jego rodzajach oraz dlaczego jest nam potrzebny w życiu.
👉Wypróbowaliśmy techniki radzenia sobie ze stresem, które można wykorzystać na przykład przed sprawdzianem ✍️📒.
👉Zajęcia zakończyliśmy rozmową o naszych bezpiecznych miejscach, które mogą nam pomóc w opanowaniu trudnych emocji 👌💆‍♀️.
💡 Cel zajęć: Omówienie znaczenia stresu oraz technik przydatnych do poradzenia sobie z nim 🤗.
✅ Efekt: Dzieci znają konkretne ćwiczenia, które mogą wykonać, by spróbować opanować swój stres 💆‍♂️🙋‍♀️.
 
👩‍🦰Grupa 14-17 lat🧑‍🦰
 
👋 Temat zajęć: Budowanie odporności psychicznej w ramach treningu skupiania uwagi
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od medytacji, która wprowadziła młodzież w stan skupienia, który był motywem przewodnim dzisiejszych zajęć 🧘‍♀️.
👉 Następnie omówiliśmy czym jest skupienie i jak można je ćwiczyć w codziennym życiu 💁‍♀️.
👉 Uczestnicy mogli potrenować i sprawdzić swoje umiejętności skupienia uwagi dzięki różnym ćwiczeniom praktycznym 📝🎨👩‍🏫.
💡 ⁠Cel zajęć: Zwrócenie uwagi uczestników na umiejętności skupiania się w różnych czynnościach dnia codziennego, a także nauka relaksacji i samoświadomości 🧏‍♀️.
✅ Efekt: Młodzież wie czym jest skupianie uwagi, jak ćwiczyć tę umiejętność oraz dlaczego jest kluczowa podczas medytacji 🧠🗝️.
Dziękujemy za wspólny czas i czekamy na kolejne zajęcia z Wami!😇🤩
 

Już październik … 

 
Relacja z pierwszego tygodnia października
 
Środa – Grupa 10-12 lat
 
👉Na zajęciach zajęliśmy się komunikowaniem swoich potrzeb 🗣️💬.
Uczestnicy stworzyli mapę myśli 🧠 o skutecznej komunikacji i omówili, jakie cechy posiada dobry słuchacz 👂.
👉Poznaliśmy narzędzie Komunikat Ja 🤔 i ćwiczyliśmy jego zastosowanie w codziennych sytuacjach.
💡 Cel zajęć: Nauka jasnego i skutecznego wyrażania swoich potrzeb.
✅ Efekt: Każdy potrafi zastosować Komunikat Ja w praktyce.
________________________________________
 
Środa i Czwartek – Grupy 7-9 lat
 
👉 Na zajęciach skupiliśmy się na umiejętności przepraszania 🙏. Dzieci zastanawiały się, dlaczego przepraszamy, i jakie sytuacje wymagają przeprosin 🤷‍♀️.
Stworzyliśmy schemat jak przepraszać krok po kroku 📝 i przećwiczyliśmy to w różnych scenkach 🎭.
💡 Cel zajęć: Nauka odpowiedzialnego i szczerego przepraszania.
✅ Efekt: Dzieci wiedzą, kiedy i jak przepraszać.
________________________________________
 
Czwartek – Grupa przedszkolaków
 
👉 Tematem zajęć była emocja zniesmaczenia 😖! Dzieci tworzyły portrety swoich emocji 🖍️ i rozmawialiśmy o tym, kiedy pojawia się zniesmaczenie 🤔.
Na koniec podsumowaliśmy naszą wiedzę o 5 podstawowych emocjach 😄😢😡😱😖, tworząc Mapę Wysp Emocji 🏝️.
💡 Cel zajęć: Poznanie roli emocji i nauka ich rozpoznawania.
✅ Efekt: Dzieci potrafią nazwać i opisać 5 emocji podstawowych.
________________________________________
 
Piątek – Grupa 10-12 lat
 
👉 Zajęcia były poświęcone uważnemu słuchaniu 👂.
Dzieci opowiadały, co dla nich oznacza uważne słuchanie, a podczas zabawy w głuchy telefon ☎️ dowiedziały się, co utrudnia, a co wspiera proces słuchania 🧐.
💡 Cel zajęć: Rozwój umiejętności słuchania i zrozumienia innych.
✅ Efekt: Dzieci potrafią wskazać zasady uważnego słuchania.
________________________________________
 
Piątek – Grupa 14-17 lat
 
👉 Rozmawialiśmy o dyskomforcie 😬.
Po zabawie integracyjnej 🎲, która pomogła nowym osobom poczuć się pewniej 🤗, dyskutowaliśmy o tym, kiedy odczuwamy dyskomfort i jak sobie z nim radzić 💡.
👨‍👩‍👧‍👦Analizowaliśmy historie nastolatków 📖, którzy stawali w obliczu trudnych emocji. Wniosek?
Dyskomfort warto zaakceptować i nie unikać go, ponieważ to prowadzi do rozwoju 🌱.
💡 Cel zajęć: Nazywanie emocji, akceptowanie trudnych uczuć oraz integracja grupy.
✅ Efekt: Uczestnicy potrafią radzić sobie z dyskomfortem i czekają cierpliwie na nagrodę ⏳.
________________________________________
🙏 Dziękujemy za wspólny czas i zapraszamy w przyszłym tygodniu 😍
 
 
💖

Ostatni tydzień września…

 
Relacja z zajęć Treningu Umiejętności Społecznych🧸🎨
 
🧠 Grupa 7-9 lat – Czemu nie warto kłamać? 🤥
 
👉 Podczas zajęć rozmawialiśmy o tym, jakie konsekwencje niosą za sobą kłamstwa i jak mogą wpływać na innych. 🗣️
🔵🟡 Dzieci zastanawiały się, dlaczego ludzie czasem decydują się na kłamstwo oraz jakie emocje towarzyszą osobom, które są oszukiwane. 🥺
🟢🟡 Po spotkaniu uczestnicy rozumieją, czym jest kłamstwo, jak szkodzi innym i dlaczego warto być szczerym, nawet jeśli prawda może być trudna do powiedzenia. 🤗
 
🚧 Grupa 10-12 lat (środa)  – Wyznaczam moje granice 🛑
 
👉 Uczestnicy zajęć tworzyli mapy myśli dotyczące różnych rodzajów granic – fizycznych, emocjonalnych i społecznych. 🗺️
🟢🟡 Poznali również pojęcia granic zbyt sztywnych oraz zbyt przepuszczalnych, analizując konsekwencje takiego ich stawiania. 🧱
💛💚 Po zajęciach młodzież wie, jak identyfikować własne granice, jakie są ich rodzaje, oraz dlaczego tak ważne jest szanowanie granic innych osób. 👫
 
📝 Grupa 10-12 lat (piątek) – Samoocena 🪞
 
👉 Na zajęciach dzieci rozmawiały o tym, czym jest samoocena, i wypełniały karty pracy, na których opisywały swoje mocne i słabe strony, talenty oraz błędy, które mogą popełniać. 🎯
💙💛 Wspólnie omawialiśmy, jak nasze myśli wpływają na poczucie własnej wartości. 💡
🟢🔵 Dzieci lepiej rozumieją swoje mocne i słabe strony, uczą się akceptacji siebie i dostrzegają, że błędy są naturalną częścią rozwoju. 💪
 
🌟 Grupa 14-17 lat – Samoocena 📈
 
👉 W starszej grupie również rozmawialiśmy o samoocenie, przeprowadzając burzę mózgów na temat czynników, które na nią wpływają. 🤔
❤🟢 Uczestnicy omawiali, jak myśli kształtują ich obraz siebie – zarówno pozytywnie, jak i negatywnie.
🟡💙 Po zajęciach młodzież potrafi wskazać różne czynniki wpływające na ich samoocenę i wie, jak budować pozytywny obraz siebie. 🌱
 
Przedszkolaki – Poznajemy strach 😱
 
👉 Na dzisiejszych zajęciach dzieci zapoznały się z bajką terapeutyczną dotyczącą strachu. 📖
🟢🟡 Wspólnie omawialiśmy strategie radzenia sobie z tą emocją, a mali uczestnicy stworzyli swoje własne portrety Bohaterów Odwagi 💪🦸‍♂️.
🔵🔴 Wcielając się w różne role, miały okazję odgrywać scenki, w których pokonywały swoje lęki.
👉 Dzięki zajęciom dzieci dowiedziały się, czym jest strach, jak można go rozpoznać i skutecznie nad nim zapanować. 😊
😍

💖

Wrzesień…

🌟Relacja z zajęć Treningu Umiejętności Społecznych! ✨

 
🟢🟡🟠 Drodzy Rodzice ❣ ❣ ❣
 
👨‍👩‍👦‍👦🙋‍♀️ Dzielimy się z Wami tym, co działo się na naszych zajęciach 🤗.
Oto krótkie podsumowanie dla każdej z grup wiekowych:
 
🧸 Grupa przedszkolaków (4-6 lat)
 
💬 Temat: “Radość i smutek”
👉 Co robiliśmy: Omówiliśmy emocje radości i smutku 😊😔, analizowaliśmy, kiedy te uczucia się pojawiają i jak wpływają na nasze zachowanie.
Dzieci tworzyły piękne rysunki ✍️, które pomogły im rozpoznać, jak wygląda osoba szczęśliwa i smutna, oraz omawiały sposoby poprawy humoru w smutnych chwilach 💖.
👉 Cel zajęć: Nauka rozpoznawania emocji radości i smutku oraz zrozumienie, jak wpływają one na nasze zachowanie.
👉 Rezultaty: Dzieci potrafią teraz rozpoznać radość i smutek u siebie oraz innych, a także wiedzą, jak zmienia się ich zachowanie, gdy odczuwają te emocje 🎨😊.
 
🧩 Grupa 7-9 lat
 
💬 Temat: “Czy współpraca
się opłaca?”
👉 Co robiliśmy: Poznawaliśmy definicję współpracy, rozwijaliśmy umiejętności współpracy w grupie 🤝, oraz omawialiśmy korzyści z niej płynące 🌟.
Wzięliśmy także udział w ćwiczeniu z labiryntem 🌀, które uczyło nas zaufania, uważnego słuchania i współdziałania.
👉 Cel zajęć: Zrozumienie, jak ważna jest współpraca i dlaczego warto współpracować 💡.
👉 Rezultaty: Dzieci po zajęciach wiedzą, jak skutecznie pracować w grupie, oraz dlaczego współpraca przynosi wiele korzyści.
Było dużo śmiechu i świetnej zabawy! 😄🎉
 
👩‍🎓 Grupa 10-13 oraz 14-17 lat
 
💬 Temat: “Czym jest asertywność?”
👉 Co robiliśmy: Rozmawialiśmy o asertywności, uległości i agresji w komunikacji 🗣️, analizowaliśmy przykłady tych zachowań i dyskutowaliśmy, jakie korzyści daje komunikacja asertywna 💬.
Uczestnicy uczyli się budować swoje wypowiedzi w sposób asertywny i szanujący drugą osobę 🧠❤️.
👉 Cel zajęć: Zrozumienie pojęcia asertywności i nauka budowania asertywnych komunikatów 👌.
👉 Rezultaty: Młodzież wie teraz, jak skutecznie komunikować się, będąc pewnym siebie, ale jednocześnie pełnym szacunku dla innych 🙌.
 

💖

Miesiąc Wrzesień 2024 

🌟 Relacja z piątku, zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych 🌟
 
👉💪 Grupa od 11 do 13 lat
 
😨 Temat: „Emocja strachu”
 
⁉ Co robiliśmy:
Na zajęciach rozmawialiśmy o tym, czym jest strach – skąd się bierze, jak wpływa na nasze zachowanie oraz dlaczego czasem jest nam potrzebny. 💭 Każdy uczestnik podzielił się sytuacjami, które wywołują lęk, i wspólnie zastanawialiśmy się, jak na nie reagujemy. 😬
Ćwiczyliśmy techniki radzenia sobie z lękiem, takie jak głębokie oddychanie 🧘‍♂️ i wizualizacje miejsc, które dają nam poczucie bezpieczeństwa. 🌳
🎯 Jaki był cel zajęć:
• Lepsze zrozumienie emocji strachu i jej funkcji w naszym życiu. 🧠
• Nauka rozróżniania, kiedy strach jest pomocny, a kiedy nas ogranicza. 🔍
• Ćwiczenie skutecznych narzędzi do obniżania poziomu lęku w codziennych sytuacjach. ⚙️
📚 Co uczestnicy wynieśli:
👉 Uczestnicy dowiedzieli się, jak rozpoznawać momenty, kiedy strach nas paraliżuje, i jak skutecznie z nim pracować.
💪 Dzięki technikom poznanym na zajęciach wiedzą, jak stawiać czoła lękom w kontrolowany i świadomy sposób. 🌟
 
👉💪 Grupa od 14 do 17 lat
 
🔍 Temat: „Stres”
 
⁉ Co robiliśmy:
👉 Podczas zajęć rozmawialiśmy o tym, czym jest stres 😟,
👉 jak nasze ciało i umysł reagują na stresujące sytuacje 🤯
oraz
👉 jakie wydarzenia najczęściej go wywołują.
👉 Uczestnicy dzielili się swoimi doświadczeniami 🗣️ i uczyli się technik radzenia sobie ze stresem, takich jak ćwiczenia oddechowe 🧘‍♀️, relaksacja 💑 oraz rozmowa o emocjach 🗣️👫👩🏼‍🤝‍🧑🏿❤️.
🎯 Jaki był cel zajęć:
• Zrozumienie, czym jest stres i jak na nas wpływa 🧠.
• Nauka skutecznych sposobów radzenia sobie z napięciem 🎯.
• Wzmocnienie umiejętności rozpoznawania swoich emocji i reagowania na nie 🤔.
📚 Co uczestnicy wynieśli:
👉 Uczestnicy dowiedzieli się, jak stres działa na ich ciało i umysł 💡, poznali techniki redukcji stresu 🛠️ oraz zrozumieli, że stres można kontrolować i skutecznie nim zarządzać 🎮.
 
🙏🙆‍♀️🙆‍♂️ Dziękujemy naszym uczestnikom za uważne słuchanie oraz aktywność na zajęciach.
 
Zapraszamy za tydzień ❣ ❣ ❣
💖

Miesiąc Wrzesień 2024 

🌟 Wrześniowe zajęcia TUS w Centrum Relacji HOSSA trwają w najlepsze! 🌟
 
💚❤💙 Każde spotkanie to nowe wyzwania i nowe umiejętności, które nasze dzieci zdobywają, rozwijając się w atmosferze wsparcia i zrozumienia! 🤗👫
 
👧👦 Grupy 7-9 lat
 
🔍 Temat: Szacunek
👉 Podczas zajęć dzieci poznawały, czym jest szacunek – zarówno dla innych, jak i dla siebie.
🌼 Stworzyliśmy wspólnie mapy myśli dotyczące zachowań, które wyrażają szacunek rodzicom, nauczycielom, kolegom i koleżankom, a także samemu sobie. ✍️🗺️
🎯 Cel zajęć:
• Pokazanie dzieciom, jakie zachowania pozwalają nam okazywać szacunek wszystkim ludziom w naszym otoczeniu. 👫💬
📚 Co dzieci wyniosły z zajęć:
👉 Po zajęciach każde dziecko wie, jak okazywać szacunek innym i sobie, oraz doskonale zna definicję tego ważnego słowa! ❤️👏
 
🧒👶 Grupa Przedszkolaków
 
🔥 Temat: Nasza złość
👉Na tych zajęciach skupiliśmy się na emocji złości: kiedy ją odczuwamy, jak nasze ciało reaguje, i co możemy zrobić, żeby zapanować nad tą emocją. 🌀
👉 Dzieci wysłuchały bajki terapeutycznej o złości i spokoju, poznały różne poziomy odczuwania złości – od spokoju po wściekłość 😡➡️😌 – oraz stworzyły Termometr Złości.
🌡️ Na koniec wykonały swoje własne “Maskotki Spokoju”. 🧸💚
🎯 Cel zajęć:
👉 Pomoc dzieciom w zrozumieniu emocji złości i nauczenie metod radzenia sobie z nią. 🧘‍♂️
📚 Co dzieci wyniosły z zajęć:
👉 Dzieci po zajęciach potrafią rozpoznać, kiedy odczuwają złość, i wiedzą, jakie techniki zastosować, aby zapanować nad swoją emocją. 🌈💪
 
🙏 Dziękujemy wszystkim naszym małym uczestnikom za zaangażowanie i czekamy na Was na kolejnych zajęciach! 🥳👋
💖

Miesiąc Wrzesień 2024 

 
👉😍 TUS BYDGOSZCZ- rozpoczęliśmy również zajęcia
dla młodzieży oraz dzieci od lat 12 💪👧🧑
 
❣ Co działo się w ostatni piątek ⁉
 
🛑 Temat: “Powiedz NIE szkolnym dręczycielom” 
 
👉 Na pierwszych zajęciach uczestnicy mieli okazję opowiedzieć o swoim samopoczuciu oraz wspomnieniach z wakacji, a także przywitać nowych kolegów i koleżanki w grupie. 👋🙂
 
🎲 Gra integracyjna “Tworzymy historię z symboli na kartach” 📜 oraz dyskusja na temat trudnych, ale ważnych zagadnień:
 
❗️ zachowania niewłaściwe,
❗️ złośliwość,
❗️ nękanie,
❗️ droczenie się,
❗️ cyberprzemoc.
 
🛡️ Każdy uczestnik zastanowił się nad swoim “azylem bezpieczeństwa” 🛡️🏡
 
🎯 Cel zajęć:
 
• Radzenie sobie w trudnych sytuacjach 💪
• Uszanowanie swoich i cudzych granic 🤝
• Integracja grupy 👫
• Umiejętność wsparcia innych w potrzebie 🫂
• Umiejętność szukania pomocy 📞
 
✨ Co uczestnicy wynieśli z zajęć:
 
👉 Nauka rozróżniania omawianych sytuacji, poznanie sposobów radzenia sobie z nimi oraz zapoznanie się z numerem zaufania dla Dzieci i Młodzieży: 116 111 ☎️
 
🙏 Dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywny udział i zaangażowanie!
 
🙌 Do zobaczenia na kolejnych zajęciach! 🥳💖

Miesiąc Wrzesień 2024 

🌞 Pierwszy tydzień zajęć TUS po wakacjach! 🌞
 
👨‍👩‍👦‍👦👨‍👩‍👧‍👧 Drodzy Rodzice ❣ ❣ ❣
 
🙆‍♀️🙆‍♂️ Z radością informujemy, że rozpoczęliśmy nasze zajęcia po wakacyjnej przerwie!
 
🎉 Oto, co działo się w tym tygodniu w naszych najmłodszych grupach.
 
🔹 Grupy 7-9 lat (środa i czwartek)
 
• Temat: “Kim jest przyjaciel?”
• Co robiliśmy: Dzieci odkrywały znaczenie słowa “przyjaźń”, uczyły się, jakie cechy ma dobry przyjaciel, i rozpoznawały zachowania koleżeńskie i niekoleżeńskie.
Każdy uczestnik przygotował także własny “Order Przyjaciela”.
🎯 Cel zajęć: Zrozumienie, jak ważna jest przyjaźń w naszym życiu.
• Rezultaty: Dzieci potrafią teraz wskazać, które zachowania są koleżeńskie oraz wymienić cechy dobrego przyjaciela. 💚
 
🔸 Grupa przedszkolaków
 
• Temat: “Poznajemy emocje”
• Co robiliśmy: Oglądaliśmy krótki film o emocjach, poznawaliśmy 5 podstawowych emocji (radość, smutek, strach, złość, odraza) oraz pracowaliśmy z kartami do rozpoznawania emocji.
🎯 Cel zajęć: Nauka rozpoznawania emocji i określania, w jakich sytuacjach możemy je odczuwać.
• Rezultaty: Dzieci po zajęciach są w stanie nazwać 5 podstawowych emocji i wskazać, kiedy je odczuwają.
 
😊 Pierwszy tydzień po wakacjach przyniósł nam mnóstwo radości, energii i nowych umiejętności.
 
⏳ Czekamy na kolejne spotkania i nowe wyzwania!
 
😍 Dziękujemy za zaufanie i do zobaczenia na zajęciach! 🌈
🤗

💖

🌟🚀  TUS z okazji Wielkanocy! 🌷

 

🥚 Grupa 7-9 lat:
 
👉 Zabawa “Poznajmy się” z listkami papieru.
👉 Integracyjna zabawa “Strzelec”.
👉 Praca badawcza: barwienie jajek i nawiązanie do tradycji wielkanocnych.
👉 Czas wolny pełen radości!
 
🎨 Grupa 10-13 lat
 
👉 Zabawa “2 prawdy i 1 kłamstwo” dla lepszego poznania się.
👉 Tworzenie decoupage na jajkach styropianowych.
👉 Czas wolny na rozluźnienie!
 
🐰 Grupa przedszkolaków:
 
👉 Zabawa na powitanie, pełna uśmiechu!
👉 Rozmowa o Wielkanocy, tradycjach i życzeniach.
👉 Eksperyment z barwieniem jajek, uczący i zabawny!
👶👶 Dzieci uczyły się integracji, cierpliwości, doświadczania nowych rzeczy i podtrzymywania tradycji świątecznych.
👉 Wszyscy bawiliśmy się świetnie! 🌟
🤲✋🤙👌 Pozdrawiamy

🌟🚀 Sprawdź, co działo się na zajęciach TUS!

 

👧🏼 Grupa przedszkolaków
 
👉 Temat: „Każdy z nas ma w sobie wiele emocji i inaczej je odczuwa”
🌈 Nauczyliśmy się rozpoznawać, nazywać i wyrażać emocje!
1. Powitanie
2. Wprowadzenie do tematu
3. Czytanie książki „Doktor od emocji”
4. Rozpoznawanie emocji na podstawie plansz
5. Gra planszowa „Emocje”
 
👧🏻 Grupa Marty (7-9 lat)
 
👉 Temat: „Współpraca”
🤝 Doskonaliliśmy umiejętności współpracy i komunikacji!
1. Powitanie
2. Wprowadzenie do tematu – czym jest współpraca?
3. Gry zespołowe: budowanie wieży, układanie historii
4. Podsumowanie i refleksja
 
👦🏼 Grupa 15–17 lat
 
👉 Temat: „Mam swój rozum”
👉Rozwijaliśmy swoje zdanie i autentyczność!
1. Gra integracyjna
2. Odkrywanie swojego “Ja”
 
🧒🏽 Grupa 10–13 lat:
 
👉 Temat: „Dogadamy się?”
🗣️ Ćwiczyliśmy właściwą komunikację i rozwiązywanie konfliktów!
1. Gra integracyjna
2. Nauka właściwej komunikacji
 
👦🏾 Grupa Weroniki (7–9 lat)
 
Temat: „Oswajamy lęk”
👉Rozmawialiśmy o strachu i złości oraz radzeniu sobie z nimi!
👉 Dzieci nauczyły się rozpoznawać, nazwać i wyrazić swoje emocje oraz doskonalić umiejętności współpracy i komunikacji! 💬

🌟 Relacja z zajęć TUS Bydgoszcz  🤴 Sprawdźcie ❣

 
👉 Grupa przedszkolaków bawiła się tematem “Co wolisz?”!
 
🎈 Nauczyliśmy się wyrażać emocje i dokonywać wyborów, a także budować relacje pełne akceptacji! 🌈
👋 Powitanie z piłką i gestem – integracja,
📦 Zabawa “Pytanie z pudełka” – dzieci wybierały i opowiadały o swoich upodobaniach,
💬 Dyskusja o wyborach i różnorodności,
👩‍🎨 Dzień Kobiet – praca plastyczna.
 
👉 Grupa Marty (7-9 lat) skupiła się na wdzięczności! 🙏
 
🦸‍♂️ Kontynuacja tematu o super mocach,
💭 Dyskusja na temat wdzięczności,
🎨 Praca twórcza z okazji Dnia Kobiet.
👉Grupa Weroniki 7-9 lat, odkrywała odwagę w nowych rzeczach”!
🤔 Rozważania na temat emocji związanych z nowymi wyzwaniami,
🌟 Zachęta do próbowania nowości.
 
👉 Grupa 10–13 lat zgłębiała temat “Komunikacji”! 🗣️
👂 Ćwiczenie “głuchy telefon” – nauka o plotkach i komunikacji,
👥 Pokazywanie gestami – budowanie umiejętności komunikacji,
🧠 Ćwiczenia wrażliwości na innych i przeszkód komunikacyjnych.
 
👉 Grupa starsza (15-17 lat) kontynuowała temat komunikacji! 💬
 
🔄 Gra “Podaj Dalej”,
👁️‍🗨️ Rozważania na temat mowy niewerbalnej,
📝 Karty pracy: analiza postawy i umiejętności komunikacyjnych.
👉 Wspaniałe doświadczenia i wiele nowych umiejętności!
💂‍♂️ Czekamy na kolejne spotkania! 💫

🚀

🌟

🚀 Co działo się na  zajęciach TUS?
Sprawdźcie ❣ ❣ ❣
 
🧑👩‍🦰👩 Grupy 10–13 lat
 
Zgłębiały temat kreatywności! 🎨
 
👉 Przeżyliśmy emocjonujące chwile podczas:
🗣️ Rozmowy w kręgu, 🧘‍♂️ Medytacji,
✍️ Ćwiczenia 1: Zaskakujące skojarzenia – każdy wymyślał swój przedmiot do dwóch słów,
🔠 Ćwiczenia 2: Tworzenie słów z “LOTNISKOWIEC”,
🚀 Ćwiczenia 3: Rekrutacja na planetę – dzieci wybierały 10 najważniejszych członków załogi.
👉 Nauczyliśmy się współpracy, twórczego rozwiązywania problemów i integracji! 💡
 
👨‍🦰👨‍🦱👩‍🦲 W grupach 14–16 lat postawiliśmy na integrację i twórcze myślenie. 💭
 
🪀 Przeplataliśmy rozmowy, medytację i zadanie z załogą.
👉 Uczestnicy mieli okazję doświadczyć wspólnej integracji, współpracy i twórczego rozwiązywanie problemów!
🧒👨‍🦰👩‍🦰 Grupy 7–9 lat rozwijały umiejętność radzenia sobie z problemami na podstawie książki pt. “Siedmiu łóżek malutkiej popielicy”.
📘 Wspólnie szukaliśmy rozwiązań trudnych sytuacji, ucząc się jak szukać i stosować najlepsze rozwiązania!
 
👶Najmłodsze grupy (4–6 lat) odkrywały, co nas łączy, a co nas dzieli, korzystając z książki “Gdybym był kotem…”. 🐱
👉 Dzieci przyswoiły, że mimo różnic, mamy więcej wspólnego niż nas dzieli!
 
❣ Czekamy na Was na kolejnych przygodach! 🚀

🌟 Relacja z zajęć TUS Bydgoszcz! 🌟

 
👧🏼 Grupa 7-9 lat:
 
”Uczymy się cierpliwości”
⁉ Co Robiliśmy:
👉 Rozmawialiśmy o znaczeniu cierpliwości i ćwiczyliśmy czekanie na swoją kolej.
🎯 Cele Zajęć:
👉 Dzieci polepszyły umiejętność samokontroli oraz cierpliwość.
🧠 Co Dzieci Wyniosły z Zajęć:
• Zrozumienie kiedy warto być cierpliwym.
• Ćwiczenie umiejętności czekania i samokontroli.
 
👧🏽 Grupa 5-6 lat:
 
📢📣Temat:
💕 „Miłość i przyjaźń” (z okazji Walentynek)
🎨 Co Robiliśmy:
👉 Zabawy ruchowe, prace plastyczne walentynkowe z wykorzystaniem kolorowych serc.
🎯 Cele Zajęć:
👉 Uwrażliwienie na potrzeby innych, kształtowanie postawy szacunku, empatii i miłości wobec innych.
🧠 Co Dzieci Wyniosły z Zajęć:
• Zrozumienie znaczenia miłości i przyjaźni.
• Ćwiczenie empatii i wyrażania miłości wobec innych.
 
👦🏻 Grupa 10-12 lat:
 
📢📣 Temat:
👉 Kontynuacja – “Czas Wolny”
⁉ Co Robiliśmy:
👉 Dyskusja na temat spędzania czasu wolnego, wykonanie biletów z propozycjami aktywności oraz gra w Activity.
🎯 Cele Zajęć:
👉 Rozwijanie kreatywności, pewności siebie oraz umiejętności współpracy.
🧠 Co Dzieci Wyniosły z Zajęć:
• Rozumienie różnych możliwości spędzania czasu wolnego.
• Ćwiczenie kreatywności i współpracy w zespole.
😍🤗🤩 Dziękujemy wszystkim za udział i zaangażowanie! 🚀💡

💡

 

🌟 Podsumowanie tygodnia w TUS Bydgoszcz! 🌟

 

👧🏻 Grupy Najmłodszych (od 4 do 6 lat):
 
• Zabawy integracyjne, które pomogły lepiej poznać się członkom grupy.
• Gra “Pączkowe Memory”, ucząca cierpliwości i czekania na swoją kolej.
• Praca zespołowa przy przygotowaniu masy z pianki do golenia, tworząc pączki z puchatej farby z posypką.
🧠 Co Dzieci Wyniosły z Zajęć:
• Umiejętność współpracy i cierpliwości.
• Kreatywność w działaniu i eksperymentowanie z różnymi materiałami.
 
👦🏽 Grupy Średnie (od 10 do 13 lat):
 
• Rozmowa na temat czasu wolnego i preferencji w spędzaniu go.
• Tworzenie mapy myśli.
• Gra zespołowa, podsumowana wnioskiem: “W grupie siła!”
• Kontynuacja tematu na kolejnych zajęciach.
🧠 Co Dzieci Wyniosły z Zajęć:
• Świadomość własnych zainteresowań i umiejętność pracy w zespole.
 
👩🏼‍🎓 Nowa Grupa (od 7 do 9 lat) :
 
• Omówienie kontraktu grupowego.
• Własnoręczne robienie babeczek na “tłusty czwartek” i wspomnienie tradycji.
• Rozmowa integracyjna – przedstawienie się.
🧠 Co Dzieci Wyniosły z Zajęć:
• Zrozumienie znaczenia wspólnych zasad i tradycji.
• Budowanie relacji i poczucia przynależności w nowej grupie.
 
🙌 Dziękujemy wszystkim za udział i zaangażowanie! 🚀💡

🌟 Nowości w TUS Bydgoszcz – Centrum Relacji HOSSA! 🌟
 
🙋‍♂️🙋‍♀️🙆‍♂️ W tym tygodniu dołączyły do naszej kadry doświadczone w pracy z dziećmi, kreatywne, pełne miłości, spokoju i pozytywnej energii dziewczyny. ❤💕
👉 Oto relacja z ostatnich zajęć:
 
👧🏽🎨 Grupy Najmłodsze (4-6 lat):
 
🟢 Temat zajęć: „Emocje – Każda z nich jest Dobra” 🕸️
👩‍👩‍👦‍👦Dzieci tworzyły pajęczynę więzi, uczyły się, że każdy w grupie jest ważny.
💬 Rozmawialiśmy o emocjach zainspirowani książką
„Kolorowy Potwór”
oraz
stworzyliśmy magiczne butelki (butelki spokoju), które pomagają przy dziecięcej złości.
🧠 Co dzieci wyniosły z zajęć?
• Zrozumienie ważności emocji w życiu człowieka.
• Umiejętność radzenia sobie z różnymi emocjami.
 
👧🏼🎶 Grupy Starsze (7-11 lat):
 
👉 Temat: „Jak Brzmią Emocje?” 🎵
👨‍👨‍👧‍👦 Dzieci wyrażały różne emocje za pomocą instrumentów muzycznych, ucząc się różnic w wyrażaniu uczuć oraz rozmawiając o sposobach rozpoznawania poszczególnych emocji.
🧠 Co dzieci wyniosły z zajęć?
• Zrozumienie, że każdy może inaczej wyrażać emocje.
• Rozbudowana znajomość różnych rodzajów emocji.
 
👧🏻🗣️ Grupy Starsze (12-16 lat)
 
👉 Temat: „Wewnętrzny Krytyk” 🧠
🗨 Omówiliśmy wpływ myśli na samoocenę i samopoczucie oraz stworzyliśmy pozytywne komunikaty, które dzieci ozdobiły i umieściły w ramkach, wzmacniając swoją wewnętrzną siłę i samoocenę.
🎯 Cel zajęć:
• Wzmocnienie zdrowej samooceny.
• Rozwinięcie kreatywności.
🙌 Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i otwarcie na nowe doświadczenia! 🌈✨

🌟

Miesiąc 26 Styczeń 2024

💖 🙋‍♀️🙋‍♂️ 👉 Zapraszamy do zapoznania się z relacją z zajęć grup młodszych i starszych w TUS Bydgoszcz!
 
💚 Grupy młodsze:
 
🏫 Na ostatnich zajęciach skupiliśmy się na odkrywaniu
“Mojego prawdziwego JA”. ❣
💛 Rozpoczęliśmy od ciekawej dyskusji na temat tego, co to znaczy być sobą.
💙 Następnie, korzystając z kreatywnych kart pracy, eksplorowaliśmy nasze zainteresowania, pragnienia i potrzeby.
❤ Ćwiczenia te miały na celu rozwijanie umiejętności rozpoznawania naszych własnych potrzeb i preferencji, oraz uświadomienie sobie, że każdy z nas jest wyjątkowy.
💞 Było także miejsce na integrację nowych osób poprzez różnorodne gry i aktywności.
 
💕 Grupy starsze:
 
💜 Na dzisiejszych zajęciach skupiliśmy się na nauce komunikacji asertywnej.
🟢 Bycie asertywnym oznacza umiejętność wyrażania swoich potrzeb i opinii w sposób szanujący zarówno siebie, jak i innych.
🟣 Wykorzystując kolorowe kształty, ćwiczyliśmy rozpoznawanie różnych postaw w sytuacjach międzyludzkich.
🟡 Oczywiście, nie mogło zabraknąć odrobiny humoru, dlatego nasze kształty szybko stały się składnikami na wymarzoną pizzę!
🟠 Dodatkowo, nauczyliśmy się skutecznej odmowy w trzech prostych krokach.
🔴 Było to naprawdę pouczające i zabawne zajęcie!
❣ ❣ ❣ Dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywny udział i zaangażowanie! 👏🌟

Miesiąc 26 Styczeń 2024

 
🌟 Podsumowanie Ostatnich Zajęć w TUS Bydgoszcz! 🚀🌟
 
🎨 Grupy Młodsze:
 
👉 Temat: Rodzina/Relacje Rodzinne 👥
 
🟢 Na ostatnich zajęciach skupiliśmy się na rozwijaniu przynależności do grupy społecznej, czyli rodziny.
🔵 Dzieci wdrażały się do okazywania szacunku członkom rodziny, określały swoje miejsce w rodzinie, a także zdobywały poczucie przynależności, wiedząc, z ilu osób składa się ich rodzina.
🟡 Rozmawialiśmy także o zbliżającym się święcie Babci i Dziadka, tworząc ciepłe wspomnienia i dzieląc się planami na okazję tego wyjątkowego czasu z najbliższymi.👧🏽👦🏽👵🏼🧓🏼🎉
 
🧠 Grupy Starsze:
 
👉 Temat: Poczucie Własnej Wartości 💪
 
💚 Na zajęciach starsze grupy głęboko zagłębiły się w temat poczucia własnej wartości.
💛 Omówiliśmy definicję tego pojęcia, rozmawialiśmy o doświadczeniach i tym, jak kształtują one nasze poczucie własnej wartości.
💙 Dzieci zrozumiały, że zdrowe poczucie własnej wartości jest kluczowym elementem ogólnego dobrostanu psychicznego i emocjonalnego.
 
🤝 Ważne wnioski z zajęć:
• Poczucie własnej wartości wpływa na nasze relacje, cele i radzenie sobie z wyzwaniami.
• Wpływają na nie doświadczenia z dzieciństwa, relacje i osobiste osiągnięcia.
• Negatywne doświadczenia mogą przyczynić się do niskiej samooceny, dlatego istotne jest budowanie pozytywnych doświadczeń.
 
🤔 Rozmawialiśmy również o:
• Jakie emocje towarzyszą niskiemu poczuciu wartości?
• Jak rozpoznać osoby z niskim poczuciem wartości i jak z nimi nawiązać relacje?
• Jakie działania mogą pomóc w podnoszeniu poczucia własnej wartości?
 
🚀 Dzieci nauczyły się:
 
• Rozpoznawania osób z niskim poczuciem wartości.
• Nawiązywania relacji i wspierania tych, którzy tego potrzebują.
• Zachęcania do działań budujących poczucie własnej wartości.
 
💜 Dziękujemy za zaangażowanie i ciekawe dyskusje na zajęciach! 🌈📚✨💖

Miesiąc Styczeń 2024 – tydzień drugi.

🌟 Relacja z Zajęć TUS! 🚀
 
👧👦 Grupy Młodsze:
 
Temat: “Przyjaźń – Najcenniejszy Skarb” 🤝
 
Ostatnio nasze młodsze grupy zanurzyły się w fascynujący świat przyjaźni!
Przeżywaliśmy zajęcia, podczas których dzieci:
• Uświadomiły sobie znaczenia prawdziwej przyjaźni oraz jak ważne jest dbanie o relacje.
• Zintegrowały się poprzez różnorodne aktywności.
• Rozwijały kreatywność, wyrażając swoje myśli i uczucia.
• Rozwijały umiejętności interpersonalne, ucząc się współpracy i wzajemnego szacunku.
Przyjaźń to nie tylko słowo, to najcenniejszy skarb, który kształtuje nasze emocje i przynosi radość! 🌈
 
👦👧 Grupy Starsze:
 
Temat: “Wrażliwość na Drugiego Człowieka” 🌍
 
Na ostatnim spotkaniu starsze grupy skupiły się na wrażliwości na drugiego człowieka.
Każde dziecko miało zadanie narysować swoje otoczenie, a potem również stworzyć identyczne rysunki.
Podczas omawiania zadania rozmawialiśmy o różnorodności i cennych różnicach między nami.
Dzieci wyraziły przekonanie, że różnorodność jest potrzebna, bo dzięki niej świat staje się interesujący, pełen inspiracji, pomysłów i różnych perspektyw.
 
👥 Słowa Dzieci:
 
• “Różnorodność jest potrzebna.”
 
• “Gdybyśmy byli tacy sami, byłoby strasznie nudno.”
 
• “Cieszę się, że mamy różne cechy, dzięki temu wykonujemy różne zawody.”
 
• “Dobrze, że mogę zainspirować się innymi.”
 
• “Inne dzieci mają fajne pomysły.”
 
Było niesamowicie inspirująco usłyszeć, jak dzieci dostrzegają i doceniają różnice między ludźmi.
Różnorodność jest dla nas nie tylko cenna, ale też fascynująca! 🌈❤️
 
🌐 Inne Cele:
 
• Tworzenie przyjaznej atmosfery w grze.
 
• Przełamywanie nieśmiałości.
 
Cieszymy się, że możemy razem z Dziećmi odkrywać tak ważne wartości i rozwijać się każdego dnia! 🤗💖

Miesiąc Styczeń 2024 – tydzień pierwszy.

🌟 Relacja z Zajęć TUS! 🚀
 
👦👧 Grupy Starszaków:
 
💚 “Spotkanie z Dziennikarstwem” 🎤
 
🎭 Dziś przenieśliśmy się w świat dziennikarstwa!
 
🎈 Każdy uczestnik wcielił się w rolę Dziennikarza, przeprowadzając fascynujący wywiad z kolegą/koleżanką.
 
👉 Naszym zadaniem było poznanie jak najwięcej o drugiej osobie – od ulubionego jedzenia i hobby po to, w czym jesteśmy dobrzy w szkole.
 
⁉ Pytania były niezwykle ciekawe, od “Jaki jest Twój ulubiony środek transportu?” i wiele innych.
 
👑 Każdy uczestnik został przedstawiony grupie przez swojego “Dziennikarza”, co pozwoliło nam poznać siebie nawzajem jeszcze lepiej.
 
🔭 Zaobserwowaliśmy, jak różnorodny i fascynujący jest świat, rozwijając empatię, tolerancję i wrażliwość na drugiego człowieka.
 
🎯 Cele osiągnięte: tworzenie przyjaznej atmosfery w grze oraz przełamywanie nieśmiałości. 🌈
 
🧘‍♀️🧘‍♀️🧘‍♂️ Oczywiście, jak co tydzień dla wszystkich naszych TUS-owych dzieci nie mogło zabraknąć medytacji.
🔇🔕😶 Tym razem, jednogłośnie dzieci zażyczyły sobie medytację ciszy.
Grupy Młodszych:
 
🎂🎈🎉🎊 Świętowanie Urodzin i 🩹Planowanie Nowego Roku! 🎉
 
👩‍👧‍👦👩‍👧‍👦 Dzisiejsze zajęcia były pełne radości i świętowania, gdyż obchodziliśmy Urodziny naszego Kolegi Romka! 🎁
 
👉 🤸‍♀️👩‍🦰👨‍🦰👩‍🦱👨‍🦱 To doskonały moment, aby utrwalać umiejętność składania życzeń, a dzieci stworzyły razem piękny prezent w postaci albumu z rysunkami. 🎁
 
❤ Taka forma integracji rówieśniczej jest niezwykle wartościowa. 
 
📢 Ponadto, mieliśmy okazję porozmawiać o Nadchodzącym Roku i naszych planach.
 
❣ Ważne jest, aby już od najmłodszych lat wpajać dzieciom umiejętność planowania, organizacji i wyznaczania sobie celów.
 
🏫 Postanowienia uczą nas samodyscypliny i dążenia do osiągnięcia zamierzeń małymi krokami.
 
🤞 Trzymamy kciuki za ich realizację! 🌠
 
🧤Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i fantastyczne chwile spędzone razem! 💖

Miesiąc Grudzień 2023 

 
Zajęcia w świątecznym klimacie 🌲⭐ Święta to okazja do spotkań, a co za tym idzie – zmierzenia się z różnymi sytuacjami, które mogą być dla nas przyjemne, ale też zaskakujące…
 
Czasem czujemy, że mamy kłopoty 🥶 Co wtedy? 👇👇👇
 
😷Zdrowotne problemy…😷
🌧️Deszcz zamiast śniegu 🌧️
🤡Nietrafiony prezent🤡
😡 Kłótnia z rodziną 😡
😳Zbyt osobiste pytanie😳
😧 Nakłanianie do śpiewania kolęd, kiedy wcale tego nie chcemy robić 😧 czy ….
💃🕺Barszcz otulający nasze odświętne, eleganckie ubranie 😵‍💫
 
Zastanawialiśmy się…..
👉Na co mamy wpływ, a na co nie?
👉Czy jesteśmy w stanie wszystko kontrolować?
 
Dzieci uczyły się radzenia sobie w kłopotliwych momentach oraz z pojawiającymi się emocjami.
 
Tę dyskusję ułatwił nam świąteczny Box 🛍️
 
Wzajemnie zadawaliśmy sobie pytania z potencjalnymi, niełatwymi sytuacjami, z którymi być może przyjdzie nam się zmierzyć.
 
Zagraliśmy też w świąteczne kalambury.
Niełatwo było “dogadać się” bez użycia słów. 🤭
Współpraca była niezbędna.
 
Dzieci wyszły z dawką kolejnych umiejętności, a nasze rozmowy z pewnością były bardzo wartościowe.🥰

Miesiąc Grudzień 2023

🌈🚀 Podsumowanie Tygodnia na Zajęciach TUS Bydgoszcz! 🎉👧👦
 
🌟 Grupy Młodsze:
 
👉 W tym tygodniu przenieśliśmy się w świat magicznych życzeń!
🟢 Dzieci z grup młodszych doskonaliły swoje umiejętności składania życzeń, tworząc przy tym urocze pudełko dobrych życzeń.
🔵 Wcielając się w rolę zarówno składającego, jak i przyjmującego życzenia, dzieci rozwijały empatię i umiejętność wyrażania pozytywnych myśli.
🟣 Dodatkowo, podczas zajęć wykorzystaliśmy gry integracyjne które miały na celu rozładowanie napięć , zintegrowanie dzieci oraz wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa .
☀ Parafrazowaliśmy jak czujemy się w danej sytuacji Całość dopełnił docisk terapeutyczny pod okiem specjalisty integracji sensorycznej, który dobrze wpływa na funkcjonowanie w sferze emocjonalnej i motorycznej.
 
🎁 Grupy Starsze:
 
👉 W tym tygodniu skupiliśmy się na ważnym temacie: “Przestrzeń Osobista i Granice”🛑✋
💚 Pod okiem psychologa, dzieci doskonaliły świadomość swoich granic oraz umiejętność szanowania przestrzeni innych.
💙 Jak rozpoznać swoje granice?
❤ Jak reagować, gdy ktoś narusza naszą przestrzeń osobistą?
💚 Te i wiele innych pytań były tematem dyskusji podczas zajęć.
👉 Dzięki temu dzieci z pewnością zdobyły cenne umiejętności, które pomogą im w codziennym życiu.
🌈 Dziękujemy za aktywność i zaangażowanie naszych uczestników!
👨‍👩‍👧‍👦 Każdy tydzień to nowa przygoda, pełna odkryć i nauki. 🌟💖

Miesiąc Grudzień 2023

 

🌟🚀 Relacja z Ostatnich Zajęć Treningu Umiejętności Społecznych w Centrum Relacji HOSSA! 🌈💬
 
💚💙💛❤💜 Drodzy Zainteresowani! 💚💛💙❤💜
 
Chcieliśmy podzielić się z Wami niezapomnianymi chwilami z ostatnich zajęć TUS.
 
👉 Tym razem w świetle reflektorów znalazł się niezwykły temat:
 
“Jak różne sytuacje wpływają na nasze myśli, emocje, a w rezultacie na nasze zachowania”. 🧠💭👥
 
🚀 Burza Mózgów dla Kreatywnych Pomysłów:
 
Dzięki stworzonym warunkom do pracy w grupach, dzieci i młodzież w TUS Bydgoszcz, przekształciliśmy nasze spotkanie w prawdziwą “burzę mózgów”!
 
Kreatywność kwitła, a pomysły kiełkowały, tworząc niepowtarzalne przestrzenie do dzielenia się przykładami z życia każdego z nas.
 
👉 Zajęcia pokazały nam, jak np. w jednej sytuacji, przekonania różnych osób, mogą mieć wpływ na ich odmienne zachowania.
 
👉 Zajęcia nauczyły nas, że nie zawsze musi być tak jak myślimy.
 
💡 Mnóstwo Pomysłów i Doświadczeń:
Razem odkrywaliśmy, jak różne sytuacje wpływają na naszą psychikę i jak możemy skuteczniej zarządzać naszymi reakcjami.
 
Każdy uczestnik wnosił swoje unikalne spostrzeżenia i doświadczenia, tworząc inspirującą mozaikę perspektyw.
 
👥 Praca w Grupach dla Silniejszych Więzi:
Zajęcia nie tylko poszerzały horyzonty w zakresie umiejętności społecznych, ale także wzmacniały więzi w grupie.
 
Praca nad wspólnymi celami tworzyła atmosferę zaufania i zrozumienia.
 
🌟 Dziękujemy Wszystkim za Wspólną Przygodę!
 
🔵 Wasza aktywność i zaangażowanie sprawiają, że nasze zajęcia stają się prawdziwym źródłem inspiracji. 🌈💖
 
🟢 Jeśli chcecie podzielić się swoimi refleksjami, śmiało piszcie do nas 📣👇
 
🦋 Razem tworzymy miejsce, gdzie każdy może rozwijać swoje umiejętności społeczne i dzielić się cennymi doświadczeniami. 💪🤝

Miesiąc Grudzień 2023

 

🌟 Andrzejkowa Tradycja w TUS Bydgoszcz, pełna pozytywnej energii i niezapomnianych chwil!
🚀 Na ostatnich zajęciach postanowiliśmy połączyć przyjemne z pożytecznym i obchodziliśmy Andrzejki w wyjątkowy sposób! 🕯️🗝️
Podczas zajęć nie mogło zabraknąć tradycji topienia wosku i lania go przez klucz.
To nie tylko fascynujące doświadczenie, ale także wspaniała okazja do wzmacniania naszej wspólnoty i kultywowania tradycji. 🤝💫
Było wiele śmiechu, radości i zaskakujących kształtów, jakie przyjmowały woskowe “przepowiednie”. 🎉 Każdy moment był dla nas niepowtarzalny, a atmosfera sprzyjała budowaniu więzi i rozwijaniu umiejętności społecznych.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i wspólną zabawę!
💖 Jeśli ktoś jeszcze się zastanawia nad udziałem, to zachęcamy do dołączenia do naszej wspólnoty.
Czeka nas jeszcze wiele fascynujących doświadczeń i ciekawych spotkań! 👥✨

Miesiąc Listopad 2023

🚀 Podczas Zajęć TUS w Centrum Relacji HOSSA Tańczyliśmy z Pasją! 💃🎨

W tym tygodniu nasze zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych były pełne ekscytujących odkryć!

Dzieci i młodzież dzieliły się ze sobą swoimi pasjami, hobby i zainteresowaniami, tworząc razem niepowtarzalną atmosferę twórczości i inspiracji. 🌈✨

🎤 Pasje na Wierzchu: Każdy mógł opowiedzieć o tym, co go naprawdę inspiruje i fascynuje. Spotkaliśmy małych artystów, przyszłych naukowców, sportowców i wielu innych, gotowych dzielić się swoją pasją z innymi.

🤝 Wzmacnianie Więzi: Dzięki dzieleniu się pasjami, nasza grupa stała się jeszcze bardziej zintegrowana.

Wspólna radość z odkrywania nowych zainteresowań przyniosła nam niezapomniane chwile.🎨

 

Dziękujemy naszym wspaniałym uczestnikom za dzielenie się z nami swoimi pasjami i tworzenie razem tej wyjątkowej przestrzeni rozwijania umiejętności społecznych. 💪🌟

Czekamy na Was również w kolejnych tygodniach, gotowi do odkrywania nowych obszarów naszych pasji! 🚀💼

Miesiąc Listopad 2023

🎉🎂 Magia Urodzin na zajęciach TUS Bydgoszcz dla Dzieci w Centrum Relacji HOSSA! 🎈🍰
🎈🥳 Drodzy Rodzice Naszych Skarbów 🌟
🎉🌈 Chcieliśmy się z Wami podzielić niesamowitym przeżyciem z ostatnich zajęć Treningu Umiejętności Społecznych dla naszych uczestników! 🎉🌈
🎂🎈 Na zajęciach TUS świętowaliśmy urodziny kilku naszych małych przyjaciół, a atmosfera była po prostu magiczna!
Dzieci nie tylko rozwijały swoje umiejętności społeczne, ale także świetnie się bawiły, ucząc się razem i wzmacniając relacje z rówieśnikami.
🌟 Co się działo na imprezie:
🎨 Wspólne przygotowana impreza,
🎁 Kreatywne robienie niespodzianek dla solenizantów,
🎵 Odgadywanie smaków egzotycznych owoców.
🎉 Indywidualnie przygotowane desery.
📸 Zdjęcia pamiątkowe.
🙌💕 Składanie życzeń.
💕 Dziękujemy Wam, że pozwoliliście nam być częścią tych wyjątkowych chwil.
🙌 Wasze dzieci są niezwykłe, a my cieszymy się, że możemy być ich przewodnikami w rozwoju umiejętności społecznych. 🙌💕
🚀🌈 Razem tworzymy niezapomniane chwile w Centrum Relacji HOSSA! 🚀🌟 TUS Bydgoszcz
 
 
 

 

 

 

Miesiąc Październik

Wrzesień za nami, a u nas dużo sie dzieje 🙂

Teraz spotkaliśmy się, żeby za pomocą zabaw i gier rozwijać u młodych uczestników kompetencje i umiejętności społeczne.

Ostatnio wprowadziliśmy zagadnienia dotyczące trudnych sytuacji w szkole/przedszkolu.

Dzieci wymieniały sytuacje niekomfortowe, dowiedziały się jak można sobie z nimi radzić i gdzie szukać pomocy!

Cieszymy się, iż kształtujemy u młodych osób postawy, które pomogą im w życiu codziennym stawiać granice i dbać o siebie i innych:)

To był udany czas ! 🤩

 

 

Miesiąc Wrzesień 2023

 

Na zajęciach z dziećmi skupiliśmy się na temacie “Rozpoczęcie rozmowy”.

Nauka umiejętności inicjowania konwersacji jest kluczowa dla budowania relacji społecznych.

Dzieci dowiedziały się, jak nawiązywać rozmowy, zadawać pytania, i wyrażać swoje myśli i uczucia w sposób pozytywny i przyjazny.

Ćwiczyliśmy różne scenariusze, aby pomóc dzieciom w rozwijaniu pewności siebie w kontaktach z innymi.

 

 

Miesiące Lipiec – Sierpień 2023

 

Drodzy rodzice i uczestnicy!

Nadszedł czas wytchnienia i radosnego wypoczynku w trakcie wakacji! ☀️

 

Chcieliśmy poinformować Was, że w okresie wakacyjnym, nasze zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych będą miały krótką przerwę.

Od 1 lipca 2023 do 31 sierpnia 2023 roku, nie będziemy prowadzić regularnych zajęć.

 

To doskonała okazja, aby korzystać z czasu wolnego i praktykować nabyte umiejętności w codziennych sytuacjach.

Pamiętajcie, że rozwijanie umiejętności społecznych to proces, który trwa przez całe życie, a wakacje mogą być świetnym momentem na eksplorację nowych możliwości i spotkanie nowych przyjaciół.

 

Jeśli macie jakiekolwiek pytania lub potrzebujecie wsparcia podczas wakacji, nie wahajcie się skontaktować z nami. Chętnie pomożemy w rozwiązywaniu Waszych pytań i wyzwań.

 

Życzymy Wam wszystkim beztroskich wakacji pełnych radości i przygód. Cieszcie się tym czasem, a z niecierpliwością czekamy na powrót do naszych zajęć po przerwie!

 

Z serdecznymi pozdrowieniami,

Kadra TUS Bydgoszcz

 

 

Miesiąc Czerwiec 2023

 

Na naszych zajęciach Treningu Umiejętności Społecznych będziemy mieli zaszczyt gościć prawdziwego eksperta w dziedzinie Jin Shin Jyutsu!

To niezwykła metoda samoleczenia, która opiera się na delikatnym dotyku i równoważeniu energii w ciele.
Nasz Gość zabierze nas w podróż i pokaże jak w prosty sposób radzić sobie z silnymi emocjami po prostu trzymając palce.
👉 Odkryjemy ile tajemnic kryją nasze dłonie i będziemy mogli już zawsze sami harmonizować swoją złość, smutek czy strach.
❤💙💚 Nasz Gość Specjalny z wielką pasją i umiejętnościami wprowadzi was w świat tej sztuki i pokaże, jak można korzystać z niej na co dzień.
👩‍🦰🧒👧👨‍🦰 Zajęcia z Jin Shin Jyutsu będą nie tylko niezwykle ciekawe, ale także praktyczne.
👉 Dzieci będą miały okazję dowiedzieć się, jak działa ten system samoleczenia i jakie korzyści przynosi.
👉 Nasz Gość Specjalny przeprowadzi różnorodne ćwiczenia, podczas których dzieci będą mogły na własnej skórze poczuć harmonizujące działanie Jin Shin Jyutsu. 🙌
📢 Nie tylko opowie, ale również pokaże dzieciom konkretne techniki, dzięki którym będą mogły zrównoważyć energię w swoim ciele.
☯ Będą uczyć się prostych sposobów na relaksację, redukcję stresu i wzmacnianie zdrowia.
🎌 To niesamowite doświadczenie, które na pewno wpłynie na ich samopoczucie i samopoczucie całej rodziny!

 

Miesiąc Maj 2023

 

Przedstawiamy tematy, które poruszymy w miesiącu maju.

 

Tydzień pierwszy:

Na zajęciach rozmawialiśmy o sytuacjach w jakich możemy przerwać komuś rozmowę, oraz o strefie komfortu i zachowaniu dystansu.

 

Tydzień drugi:

Temat, który poruszymy w tym tygodniu na zajęciach to „kontakt wzrokowy”. Dlaczego jest taki waży w relacjach między ludźmi? Przygotowaliśmy dla naszych TUS-owych dzieci karty pracy oraz ciekawe przykłady w tym temacie.

 

Tydzień trzeci:

W następnym tygodniu, rozmawiać będziemy o różnicach kulturowych, które wynikają z historii, geografii, religii, języków, wartości, norm i tradycji.

 

Tydzień czwarty:

W ostatnim tygodniu maja, mając już wszystkie podstawy, przygotowaliśmy temat „jak rozpocząć rozmowę

Podamy przykłady od czego można zacząć rozmowę, żeby poprowadzić ciekawą konwersację.

Zapraszamy

 

 

Miesiąc Kwiecień 2023

 

Dla naszych TUS-owych grup na miesiąc kwiecień mamy zaplanowane następujące zagadnienia:

 

Pierwszy tydzień:

Święta Wielkanocne. Składanie życzeń, tradycje, Jak zachować się podczas spotkań rodzinnych.

 

Drugi tydzień:

Trudne sytuacje w szkole / przedszkolu Jak reagować?

 

Trzeci tydzień:

Emocje związane z codziennymi sprawami, głównie wywołane przez trudne sytuacje (nazywanie ich,  sposoby radzenia sobie z nimi).

 

Czwarty tydzień:

Poznajemy innych – dołączenie do grupy, zabawy, integracja zespołu klasowego lub rówieśniczego.